95 Doesburg 02-08-2012 - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Ans & Von - WaarBenJij.nu 95 Doesburg 02-08-2012 - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Ans & Von - WaarBenJij.nu

95 Doesburg 02-08-2012

Blijf op de hoogte en volg Ans & Von

04 Augustus 2012 | Nederland, Doesburg

Uit de jungle zijn we naar Doesburg gereden.
Het oudste restaurant van Nederland vind je daar, De Waag.
Kwam goed uit want we hadden trek en een heerlijke kaart,
dus dat kwam helemaal goed.
Wat een prachtig Hanze stadje, genieten hoor.
Je zou bijna een rode hoed opzetten van vreugde, maar die hadden we
toevallig niet bij ons.

Verder heeft Doesburg de oudste nog bestaande mosterdfabriek in Nederland, grootste collectie mosterdmolens, de eerste bliksemafleider in Nederland, grootste collectie fruitrassen van Nederland, oudste appelras in Europa, de eerste grensoverschrijdende kanoroutes, enige fotograficamuseum in Nederland en het grootste openlucht fotograficamarkt van Nederland.

Veel toppuntjes dus een wandeling door het prachtige stadje gemaakt.
Aantal toppuntjes gezien, soms van buiten...tja niet alles is altijd open.
Maar meer dan genoeg te beleven in Doesburg.
Na wat mosterdpotjes bekeken te hebben, vriendinnen gemaakt met een aardige dame uit de winkel zijn we nog even buiten een kopje
thee gaan drinken.
De Doesburgse bevolking even in ons opgenomen voor vertrek, en weer afscheid genoemen.

Erg leuk, lekker en mooi toppuntje!!!!

Ans & Von

OOST WEST,THUIS IS HET OOK NIE ALLES! De wijze uitspraak van de pa van Ans. Dus wij trekken erop uit. En ach, wat is ons landje toch bijzonder. De 12 provinciekaarten vermelden alle plaatsen die in "Het Toppunt van Nederland" met een of meer records en rariteiten staan vermeld. Ans & Yvonne gaan eens kijken wat zij vinden van deze plekken. Dus een reis door het boek van Aad Struijs van Het Toppunt van nederland. Wij krijgen inmiddels mailtjes binnen van mensen die graag mee willen met een AnsVondag. Dit kan natuurlijk, maar het blijft een AnsVondag. Wij bepalen waar we heen gaan, dat zit er aan vast. Want ja....het is nou eenmaal een AnsVondag.

Actief sinds 20 Aug. 2010