11 Doorn 27-08-10 - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Ans & Von - WaarBenJij.nu 11 Doorn 27-08-10 - Reisverslag uit Doorn, Nederland van Ans & Von - WaarBenJij.nu

11 Doorn 27-08-10

Door: Von

Blijf op de hoogte en volg Ans & Von

27 Augustus 2010 | Nederland, Doorn

Op weg naar Doorn.
Stoppen in Leersum om te lunchen, dat was
een prima keuze.
En weer door...
Huis Doorn (Residentie in ballingschap)
Dat bracht ons daar.
Dat is nou het leuke van zo'n dag.
Als het kasteel in Amerongen nou open was geweest hadden we dit niet gedaan.
Maar nu hebben we iets fantastisch gezien. Ga jullie het hele verhaal niet vertellen, ga zelf maar kijken maar was een echt Toppunt!!
Prachtige lokatie, bizar verhaal vol humor, geweldige gids.
De laatste keizer van Duitsland (die ze daor nie mir moeste) is naar ons landje gekomen. 59 treinwagons waren nodig om de keizerlijke inboedel mee te nemen.
Ongelooflijk als je het ziet...
Maar goed, echt een keer gaan kijken!!

1 klein dingetje trouwens.
Tijdens de rondleiding waren wij met een clubje van 6 mensen...4 Duitsers en wij 2. Dus de gids zei, zal het in het Duits doen..(gebrekkig Duits/Nederlands)
Met als gevolg....
Ik kreeg soms bepaalde dingen niet mee.
En blijkbaar was dat maar goed ook.
Hij vertelde wat, iedereen begon te lachen...en Ans nog harder.
Omdat ik met een deuzig gezicht stond te kijken, effe wa had gemist.
Zei Ans later..."Hij maakte een lullige opmerking over Prince Charles..en ik zag dat het jou totaal ontging."
(Ik heb die man later wel gezegd...hey denk eraan...ik vind Charles leuk...mar da snapte hij dan wir nie.)

Daarna aan de overkant koffie gedronken.
Ans bekeek de kaart.
Een jonge aardige man zei; "Ik zie dat u
wil lunchen."
Nee zei Ans, ik kijk altijd naar de kaart en dan hoef ik ook niks tegen haar te zeggen. De ober viel stil, keek een bietje raar en ik ook volgens Ans.

Zo weer verder.....

  • 11 September 2010 - 12:38

    Timon:

    Leuk Ans!!! echt mooi!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans & Von

OOST WEST,THUIS IS HET OOK NIE ALLES! De wijze uitspraak van de pa van Ans. Dus wij trekken erop uit. En ach, wat is ons landje toch bijzonder. De 12 provinciekaarten vermelden alle plaatsen die in "Het Toppunt van Nederland" met een of meer records en rariteiten staan vermeld. Ans & Yvonne gaan eens kijken wat zij vinden van deze plekken. Dus een reis door het boek van Aad Struijs van Het Toppunt van nederland. Wij krijgen inmiddels mailtjes binnen van mensen die graag mee willen met een AnsVondag. Dit kan natuurlijk, maar het blijft een AnsVondag. Wij bepalen waar we heen gaan, dat zit er aan vast. Want ja....het is nou eenmaal een AnsVondag.

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 106229

Voorgaande reizen:

30 April 2010 - 30 November -0001

Toppunt van Nederland

Landen bezocht: