18 Weert 24-09-2010 - Reisverslag uit Weert, Nederland van Ans & Von - WaarBenJij.nu 18 Weert 24-09-2010 - Reisverslag uit Weert, Nederland van Ans & Von - WaarBenJij.nu

18 Weert 24-09-2010

Door: Gertje

Blijf op de hoogte en volg Ans & Von

25 September 2010 | Nederland, Weert

En we doen er weer een: Weert deze keer. De eerlijkheid gebiedt mij te vermelden dat we eigenlijk onderweg waren naar Venlo om het oudste benzinestation te gaan bekijken. Helaas wegen afgesloten, Gertje helemaal van slag, laat vertrokken, niet al te veel tijd en een barstende honger ...jammer Het werd afslag Weert want daar staat de laatgotische Sint-Martinuskerk, een van de twee oorspronkelijk met stenen overwelfde hallenkerk in Nederland; mooie kerk met nog schilderingen uit 1520. Erg verleidelijk was het vaatje wijn, ik kon me niet bedwingen en ben er stiekum onder gaan hangen: pech het vat was leeg.....jammer! Weert zelf lijkt best een leuke stad, maar de kermis staat in de weg, dit verstoort het stadsbeeld, jammer! Het lijkt vandaag allemaal een beetje tegen te zitten. Maar goed het weer is prima, we hebben nog buiten kunnen lunchen.
Op de terugweg zijn we naar de Boshoverheide gegaan want hier is het grootste urnenveld van West-Europa. We hebben helaas gene urn gezien want die (urnen van 700 voor Chr. van gecremeerde Germanen) staan in het museum in Weert.....jammer! De boshoverheide is echter een prachtig wandelgebied, de zon scheen dus we hebben voor het donker werd nog even de late lunch eraf gelopen. Toen op naar Harries feestje want die is 50 geworden. We hebben hem een paar echte Weertse items cadeau gedaan!

  • 25 September 2010 - 10:44

    Sanne:

    Ik mis de foto's bij dit prachtige stuk tekst!

  • 27 September 2010 - 08:25

    Harrie 50:

    Het voelt zo waardevol aan om deel uit te mogen maken van jullie Hoogtepuntreisverslagen... het is een ongekende verrijking van mijn leven en ik beschouw het dan ook als een van de grootste hoogtepunten in mijn 50-jarig bestaan. als jullie een klubje waren dan had ik mij graag aangesloten. hebben jullie een rekeningnummer waar ik een anonieme gift kwijt kan zodat ik kan bijdragen in de ongelooflijke investeringen die jullie wekelijks maken? Is er al een stichting of vereniging "vrienden van ANSVON"? ik wil mij daar graag, geheel belangeloos, voor inzetten.
    puntje van aandacht; je had toch beloofd de foto's enigszins te pimpen?

  • 27 September 2010 - 16:46

    Von:

    ja hoor, als jij graag een anonieme gift kwijt wil....tuurlijk...gin probleem.
    eeeh de foto's....jij bent ook gepimpt Harrie.
    Ik heb zeker 6 lagen geshopt. Dacht dat je dat wel had gezien.

  • 06 November 2010 - 10:01

    Timon:

    Leuk Ans!!! echt mooi!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans & Von

OOST WEST,THUIS IS HET OOK NIE ALLES! De wijze uitspraak van de pa van Ans. Dus wij trekken erop uit. En ach, wat is ons landje toch bijzonder. De 12 provinciekaarten vermelden alle plaatsen die in "Het Toppunt van Nederland" met een of meer records en rariteiten staan vermeld. Ans & Yvonne gaan eens kijken wat zij vinden van deze plekken. Dus een reis door het boek van Aad Struijs van Het Toppunt van nederland. Wij krijgen inmiddels mailtjes binnen van mensen die graag mee willen met een AnsVondag. Dit kan natuurlijk, maar het blijft een AnsVondag. Wij bepalen waar we heen gaan, dat zit er aan vast. Want ja....het is nou eenmaal een AnsVondag.

Actief sinds 20 Aug. 2010
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 106235

Voorgaande reizen:

30 April 2010 - 30 November -0001

Toppunt van Nederland

Landen bezocht: